• Ви знаходитесь тут:

  • контакти
  • Доступ до відкритої інформації

ДОСТУП ДО ВІДКРИТОЇ ІНФОРМАЦІЇ

Аналіз роботи СШ № 16 за 2022-2023 н.р.

та основні завдання на 2023-2024 н.р.

В 2022-2023 н.р. спеціальний заклад загальної середньої освіти № 16 для дітей з інтелектуальними порушеннями працював над проблемною темою:

“Соціально-психологічний супровід здобувачів освіти з ООП в умовах воєнного стану” відповідно до наказів Міністерства освіти і науки України від 25.04.2013 № 466 «Про затвердження Положення про дистанційне навчання», від 08.09.2020 № 1115 «Деякі питання організації дистанційного навчання», на виконання протоколу Ради оборони міста Києва від 31.08.2022 № 18 «Про роботу закладів освіти міста Києва з 01 вересня 2022 року», протоколу Постійної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 23.08.2022 № 39 «Про початок нового 2022/2023 навчального року в умовах воєнного стану» з метою організації освітнього процесу у закладах освіти міста Києва під час воєнного стану та створення безпечних умов для учасників освітнього процесу.

Директор та педагоги закладу в 20 жовтня 2022 року були спікерами VIII Міжнародного конгресу зі спеціальної педагогіки та психології «Освіта осіб з особливими потребами: виклики воєнного часу».

В умовах воєнного стану ефективне використання засобів оптимізації та творчих методів навчання та саморозвитку підвищує мотивацію учнів до навчальної діяльності, посилює їх інтерес до процесу набуття знань, сприяє досягненню успіху та знань, створює найкращі можливості для самореалізації кожної дитини. При формуванні психології успіху педколектив СШ № 16 намагається враховувати психологічні, вікові особливості і можливості розвитку дітей, спирається на особистісно орієнтоване навчання. Важливим аспектом змісту методичної роботи в спеціальній школі є поєднання навчально-виховної роботи з корекційною.

Крім впровадження освітніх програм мистецького спрямування оптимізація соціально-психологічного середовища закладу освіти для дітей з ООП відбувалася засобами мистецтва та культури через алучення професійних культурних діячів, шляхом поширення знань про навколишній світ усіх учасників навчально-виховного процесу .

Робота методичних об”єднань педагогів 2022-2023н.р. була спрямована на продовження втілення цільової комплексної програми “Спеціальна психологічна підтримка та реабілітація осіб з вадами психічного та фізичного розвитку”, формування інноваційних життєвих компетенцій на засадах педагогіки життєтворчості, підвищення ефективності методичної роботи, реалізацію можливостей кожного педагога, практичне втілення оригінальних ідей, змістовне творче новаторство, використання оптимальних форм співтворчості. Продовжувалася пошукова робота з комплексної психологічної реабілітації дітей з інтелектуальними порушеннями, використовувалися психодіагностичні методи і технології диференційованого та елементів інтегрованого навчання, формування пізнавальної активності учнів з ООП, вироблення вміння працювати, отриманням допрофесійної підготовки.

Методична робота закладу в 2022-2023 н.р. в умовах воєнного стану мала на меті створення безпечних умов, подолання страху для розкриття індивідуальності кожної дитини, розвиток природних особливостей учнів, впровадження особистісно орієнтованої педагогіки, яка забезпечує багатоваріативність методик і технологій, глибоке знання психофізіологічних особливостей кожної дитини. Навчальні приміщення та укриття наповнені дидактичними та розвивальними іграми. Це якісно урізноманітнило види і методи корекційного впливу на дітей з особливими потребами.

Робота педколективу закладу сприяла впровадженню інноваційних педтехнологій в методику роботи школи-інтернату, ефективності кореційної роботи, поширенню досвіду кращих вчителів закладу, поглибленню допрофесійної підготовки старшокласників з вадами розвитку для адаптації в сучасному високотехнологічному суспільстві тощо. Активно працювала школа наставництва, підвищили кваліфікацію та проведено атестацію з оглядом робочих місць 11 педагогів закладу.

В основу чинників, що визначали якість навчального процесу, було покладено принцип урахування вікових, типологічних особливостей кожної дитини.. Продовжувалась робота з діагностики особистісного розвитку учнів, яка впроваджувала в навчальний процес різноманітні системи розвивального, індивідуального і діференційованого навчання та нових освітніх технологій, підвищення науково-теоретичного та методичного рівня викладання навчальних предметів, посилювалася увагу до виховної та розвивальної функції навчання, пошуку його ефективності форм і методів.

Особливістю НУШ, яка поетапно впроваджується є зміна акцентів у меті навчання, де головним стає здобувач освіти, який навчається, а не предмет, який вивчають. Такий підхід передбачає опанування учнем не лише академічних знань, але й соціальних компетентностей здобувачів освіти, сприяє створенню ситуації успіху для подальшої соціалізації здобувачів освіти.

В умовах динамічного сьогодення в освітній простір спеціальної школи були введені новації, вдосконалення, розробки і застосовані нові підходи – впровадження особистісно-орієнтованих технологій, розкриття індивідуальності дитини з особливими освітніми потребамишляхом їх залучення до самостійної творчої і трудової діяльності.

Матеріально-технічне - забезпечення освітньої діяльності у поточному навчальному році здійснювалося згідно з Примірним переліком корекційних засобів навчання та реабілітаційного обладнання для спеціальних класів, затвердженого наказом МОН України від 22.03.2018 № 271.

Для підвищення рівня якості освіти СШ укладені Угоди про співпрацю.

з науковими установами:

“Інститутом спеціальної педагогіки та психології НАПН України”;

“Інститутом корекційної педагогіки та психології” НПУ ім. Драгоманова;

Державною науковою установою “Інститут інноваційних технологій та змісту освіти” МОН України

Високою оцінкою роботи адміністрації та педагогічного колективу є те, що наказом МОН від 23.01.15 № 44 спеціальна школа № 16 включена до складу науково-педагогічних колективів з розроблення програм з корекційно-розвиткової роботи. Робота продовжується у ході реформування спеціальної освіти в умовах НУШ.

В ході дослідно-експериментальної діяльності закладу у співпраці з науковими установами педагогами закладу укладені авторські програми, які розглянуто науково-методичною експертизою рукопису, схвалено до видання з грифом «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» та опубліковані на сайті МОН України згідно наказів МОН України від 26.09.2016 № 1148 та від 04.04.2017 № 526 «Про надання грифів Міністерства освіти і науки України навчальнійлітературі для дітей з особливимиосвітніми потребами».

Авторськінавчально-корекційні програми:

1. Молодід А.Б. програма з трудового навчання «Основи кухарської справи»; для 6-7 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для розумово відсталих дітей К., 2015

2. Молодід А.Б. програма професійно-трудового самовизначення «Крок до мети» (варіативний модуль) К., 2016

3. Жук Т.Я, Трикоз С.В., навчальна програма спеціальних корекційних занять «Розвиток психомоторики та сенсорних процесів (психосоціальний розвиток) для підготовчого, 1-4 класів спеціальних загальноосвітніх закладів для дітей з розумовою відсталістю» К., 2016

4. Мальчевська О.П., Трикоз С.В. «Програма з корекційно-розвиткової роботи «Географія» (у позаурочний час) для 6-9 класів спеціальних загально-освітніх закладів для дітей з інтелектуальними порушеннями» К., 2017

5.Дзіядевич Л.Г., Трикоз С.В. «Програма з корекційно-розвиткової роботи «Фізика і хімія у побуті» (у позаурочний час) для 6-9 класів спеціальних за-гальноосвітніх закладів для дітей з інтелектуальними порушеннями»К., 2017.

На постійному контролі протягом року перебувало питання відвідування учнями школи.

Розглянуті результати моніторингу навчальних досягнень учнів 2-10 класів, здійсненого протягом двох семестрів. При порівнянні даних моніторингових досліджень І та ІІ семестру прослідковується позитивна динаміка розвитку здобувачів освіти з особливими потребами згідно очікуваних результатів у 1-3 класах та програмових вимог у 4-10-х.

Були окреслені шляхи підвищення рівня знань учнів:

- передбачити час на ґрунтовніше вивчення навчальних тем, завдання з яких викликали в учнів труднощі;

- урізноманітнювати форми та методи контролю навчальної діяльності учнів;

- ширше використовувати сучасні технічні засоби навчального призначення;

- на уроках приділяти більшу увагу формуванню в учнів навичок роботи з тестовими матеріалами.

На травневому засіданні педради ухвалене переведення учнів до наступних класів та випуск у зв”язку з закінченням школи. Педагогічним колективом закладу освіти проведена ґрунтовна допрофесійна підготовка здобувачів освіти у напрямку зорінтування випускників на продовження здобуття освіти у професійних ліцеях для отримання професії згідно укладених Угод про співпрацю з професійними ліцеями міста.

В школі працевлаштовані 5 випускників різних років, що мають статус інвалідів з дитинства, сиріт - двірники, посудомийниця, техпрацівники.

Основними завданнями педагогічного колективу Київської спеціальної школи-інтернату № 16 в 2023-2024 навчальному році передбачається:

1. Збагачення шкільного життя різноманітними формами позаурочних заходів.

2. Оптимізація соціально-психологічного середовища закладу освіти для дітей з ООП засобами мистецтва та культури, шляхом поширення знань про навколишній світ усіх учасників навчально-виховного процесу

3. Сприяння вільному розвитку творчої особистості дитини з ООП в умовах воєнного стану, подолання емоційного напруження та гармонізація емоційного стану учнів.

4. Сприяння набуттю ключових компетентностей здобувачів освіти в умовах спеціальної школи.

5. Прищеплення норм етики та загальнолюдської моралі в умовах спеціальної школи.

Колектив працюватиме над проблемною темою: “ Розвиток соціального і емоційного інтелекту в учнів з інтелектуальними порушеннями ”

Кiлькiсть переглядiв: 2033

Коментарi

Новини

Опитування

Хто відвідував наш сайт?

Календар

Попередня Березень 2024 Наступна
ПВСЧПСН
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031