НАПРЯМКИ РОБОТИ

Навчальний

Спеціальна школа № 16 м. Києва працює за спеціальним навчальним планом, основу якого складають освітні галузі відповідно до державних вимог щодо рівня загальноосвітньої підготовки учнів. Для здійснення корекції порушень проводиться відповідна корекційно-розвиткова робота - це заняття з розвитку мовлення, суспільно-побутової орієнтації, ритміки, лікувальної фізкультури. Суттєвою особливістю навчального плану є значна кількість годин трудового навчання В 5 класі це 8 годин на тиждень, в 9 – 12, а в 10 з поглибленою трудовою підготовкою – 25 годин з 35 тижневого навантаження. Це зумовлено орієнтуванням випускників закладу на робітничі професії, підготовкою до виконання нескладних видів роботи на сучасних підприємствах. Майстерні вчителі-дефектологи передають свій досвід зі взуттєвого, швейного, столярного, поліграфічного напрямків, навчають народним промислам.

Виховний

Виховна робота в закладі освіти здійснюється в контексті забезпечення загального розвитку особистості дитини з ООП; спрямована на розвиток, навчання і виховання учня як відповідального патріота-громадянина; підпорядкована національно-патріотичному вихованню; направлена на формування позитивних рис характеру, формування ключових компетентностей, необхідних для подальшого самостійного життя, успішної соціалізаціїї; розвиток пізнавального інтересу до оточуючого середовища; сприяє розширенню розуміння вихованцями моральних норм і правил культури поведінки; вирішує корекційні завдання.

В закладі освіти метою виховання дітей з ООП є:

  • формування особистості дитини через відкриття їй світу в його цілісності та різноманітті;
  • соціальний розвиток особистості, покликаний сприяти її входження в соціум;
  • формування комплексу особистісних якостей і рис характеру, що стали б основою повсякденних дій, вчинків, поведінки;
  • елементарних знань, уявлень, практичних навичок і вмінь, які гарантували б дитині адаптацію до життя, здатність орієнтуватися в ньому, адекватно реагувати на явища, події та людей.

Виховна робота в закладі освіти передбачає виконання таких завдань:

1. Реалізація завдань виховної системи;

2. Вирішення корекційних завдань;

3. Формування позитивних рис характеру;

4. Організація правової підготовки;

5. Формування вміння творчого проведення дозвілля.

Виховна робота здійснюється відповідно до річного плану виховної роботи, а також за наскрізними виховними лініями

Дні тижня Наскрізні лінії
Понеділок Соціальна реабілітація та інтеграція дітей з ООП
Вівторок Виховання громадянської відповідальності
Середа Здоров»я і безпека
Четвер Екологічне виховання й сталий розвиток
П”ятниця Профілактична робота по дотриманню дітьми правил безпечної поведінки

Для виконання освітньої програми, у тому числі її корекційно-розвиткового складника, отримання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг (допомоги), з метою надання кваліфікованої допомоги при виконанні домашніх завдань здобувачами освіти, формування у них ключових компетентностей та успішної самореалізації осіб з особливими освітніми потребами, проведення виховних занять за наскрізними виховними лініями відповідно до Статуту спеціальної школи №16 м.Києва створені групи подовженого дня. Зараховуються діти до груп подовженого дня згідно заяви батьків або інших представників дитини. Організовано трьохразове харчування (другий сніданок, обід, підвечірок) для учнів, які навчаються в закладі освіти та перебувають у групі подовженого дня. Створенні умови для організації денного відпочинку (сну) в групах подовженого дня для учнів 1 класів та інших учнів, які цього потребують.

Соціальний педагог закладу освіти планує свою роботу з учасниками освітнього процесу за такими напрямами: діагностичні, профілактичні, навчальна діяльність, консультування, зв»язки з громадськістю, просвіта.

Громадський інспектор з питань охорони дитинства організовує роботу щодо соціального захисту дітей, зокрема, пільгового контингенту.

Організовано роботу гуртка національно-патріотичного напрямку «Джура».

З Національним музеєм українського народного декоративного мистецтва заключено договір про партнерство і співпрацю.

В позаурочний час педагоги закладу, на безкоштовній основі, організовують і проводять екскурсії до Національного історико-меморіального заповідника «Бабин Яр», виставки військової техніки, парку динозаврів «DИНОПАРК», Київського зоопарку, виставки хризантем «Магічний сад», Сирецького дендропарку, музею «Становлення української нації», Національного музею українського народного декоративного мистецтва, музею історії міста Києва, відвідування резеденції Святого Миколая.

В закладі освіти вже стало традиційним проведення шкільного фестивалю дитячої творчості «Повір у себе», вистави до дня Святого Миколая, новорічного балу-маскараду, спортивних змагань «Козацькі розваги».

В закладі освіти проводяться заходи з національно-патріотичне виховання відповідно до плану заходів щодо реалізації Стратегії національно-патріотичного виховання. Учні приймають участь у благодійних ярмарках за сприянням волонтерського фонду «Мармелад. Маскувальні сітки».

В закладі освіти створена своя система правового виховання і освіти, яка включає роботу з профілактики правопорушень, запобігання проявів жорстокого поводження з дітьми або загрози його вчинення і правоосвітню роботу.

Створено Раду з профілактики правопорушень, призначено уповноваженого за реалізацію норм законодавства у сфері запобігання та протидії булінгу (цькування), призначено координатора з питань протидії насильства над дітьми, організовано чергування педагогів на території закладу, організовано роботу з дітьми, які перебувають на шкільному контролі, постійна співпраця з фахівцями ССДС, СЮП, соціальної служби для сім»ї. дітей та молоді, залучення дітей до роботи в гуртку, організовано роботу з дітьми під час канікул.

Працівниками закладу проводиться робота щодо формування навичок здорового способу життя.

Корекційний

У спеціальній школі № 16 м. Києва створене безпечне освітнє середовище відповідно до Законів України "Про освіту", "Про повну загальну середню освіту", які передбачають єдність навчання, виховання, розвитку та соціалізації учнів.

Для учнів (вихованців) із складними порушеннями розвитку використовуються методи та способи, які враховують їх індивідуальні потреби та забезпечують формування компетентностей, необхідних для подальшого самостійного життя.

Для учнів з розладами аутичного спектра використовуються засоби альтернативної комунікації, а також інші методи і способи, які забезпечують формування необхідних компетентностей для подальшого самостійного життя, розвиток комунікативних навичок.

Корекційно-розвиткові заняття надаються в рамках корекційно-розвиткового складника освітньої програми та навчального плану з урахуванням індивідуальних програм розвитку здобувачів освіти в індивідуальній або груповій формі.

Заняття проводяться педагогами-дефектологами у другій половині дня. Для учнів, які навчаються за індивідуальною програмою – відповідно до розкладу занять.

Групові заняття розраховані на 6-12 учнів з якими кваліфіковані педагоги школи проводять індивідуальну корекційну роботу. Діти відвідують заняття логопеда, де виправляють вади мови за допомогою новітньої комп”ютерної системи ”Живий звук”. Психолог школи проводить реабілітаційну корекцію з учнями в обладнаному кабінеті психологічного розвантаження, де відбуваються заняття у сухому басейні, на надувному батуті, тактильному килимку, диво-драбині, сенсорних м’ячах та іншому лікувально-оздоровчому обладнанні. В сенсорній кімнаті дитина має змогу максимально розслабитись та заспокоїтись завдяки професійному підбору різних стимуляторів, що діють на органи нюху, зору, слуху, дотику та рухових рецепторів. Досвідчений лікар проводить заняття з лікувальної фізкультури. Для створення охоронного режиму обладнаний спортивний та тренажерний зали. Застосування прогресивної методики Марії Монтессорі допомагає в ранньому шкільному віці розвивати творчі можливості, самостійність, стимулювати органи відчуття, що сприяє розвитку розумової діяльності, підвищує інтерес до навчання.

Кiлькiсть переглядiв: 1434

Коментарi

  • Марія

    2015-03-03 12:54:51

    І чому це все не проводиться у школі? Так гарно все написано! Де фізкультура, де корекція, де сенсорика? Якщо пишете то виконуйте!......

Новини

Опитування

Хто відвідував наш сайт?

Календар

Попередня Травень 2024 Наступна
ПВСЧПСН
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031