МОНІТОРИНГ

навчальних досягнень здобувачів освіти

спеціальної школи №16 м. Києва

за І семестр 2023-2024 навчального року

Головним завданням розвитку системи моніторингу в спеціальній школі №16 м.Києва є отримання об’єктивної інформації про якість надання освітніх послуг, оперативне прийняття обґрунтованих управлінських та педагогічних рішень з метою усунення недоліків в освітньому процесі.

Керуючись Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», відповідно до Положення про моніторинг якості освіти в школі, згідно з річним планом роботи СШ №16 та з метою відстеження динаміки успішності було здійснено моніторинг навчальних досягнень здобувачів освіти за результатами І семестру 2023-2024 н.р.

Діти з особливими освітніми потребами в освітньому закладі забезпечені якісною спеціальною освітою. Одним із об’єктивних механізмів визначення якості освіти є моніторингові дослідження рівня знань учнів.

Педагоги СШ №16 на достатньому рівні вивчають та аналізують якісні показники знань, умінь та навичок здобувачів освіти, їхнє вміння застосовувати отримані знання на практиці, про розвиток учнів, їх потреби, вміння орієнтуватися в окремих ситуаціях, самостійно приймати рішення. Водночас, моніторингові дослідження сприяють взаємодії педагога та учня, процесу саморозвитку та самоорганізації у освітньому процесі.

Оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти спеціального закладу освіти за 12-бальною системою передбачало:

оцінювання у межах матеріалу, визначеного освітніми програмами для спеціального закладу освіти, в якій здобувачі освіти набувають базову освіту;

оцінювання у межах можливостей засвоєння учнями програмового матеріалу, зумовлених особливостями їх психо-фізичного розвитку;

оцінювання відповідних розвитку учнів якісних характеристик навчальних досягнень;

оцінювання з врахуванням рівня досягнень учня, а не його невдач.

Стосовно дітей з інтелектуальними порушеннями помірного ступеня, об’єктом оцінювання їхніх навчальних досягнень є позитивна динаміка особистісного розвитку кожного учня по відношенню до його попередніх індивідуальних досягнень та рівня сформованості адаптаційних умінь. Результатом навчальних досягнень школярів даної категорії можна вважати їхнє просування за предметно-орієнтованим напрямом та сформованістю життєвої компетентності у відповідності до визначеної індивідуально- освітньої траєкторії. Провідну роль відіграють не лише освітні галузі, а й предмети, що сприяють формуванню та розвитку життєво необхідних умінь та навичок. Оцінювання навчальних досягнень учнів з інтелектуальними порушеннями помірного ступеня здійснюється за допомогою різних методів, вибір яких зумовлюється особливостями змісту навчального матеріалу, індивідуальними особливостями розвитку учнів зазначеної категорії. При цьому додатковим засобом для оцінювання можуть бути технічні засоби навчання, засоби допоміжної та альтернативної комунікації.

У моніторинговому дослідженні навчальних досягнень взяли участь 95 учнів. Навчальні досягнення учнів 1-3 класів оцінювались вербально.

Класовод Ткаченко Л.В.

1-А клас

Всім учням класу необхідна допомога та емоційна підтримка вчителя. 40% учнів класу мають крім основного діагнозу ще супутній діагноз недорозвинення мовлення І-ІІ ступенів.

Українська мова

60% учнів класу засвоюють програму на достатньому рівні (в сітці зошита самостійно не орієнтуються, не дотримуються робочого рядку, пишуть за допомогою педагога та за шаблоном). 40% учнів класу самостійно не працюють, потребують постійної допомоги вчителя. 50% учнів класу працюють за сюжетними картками.

Літературне читання.

40% учнів класу зливає букви у склади, окремим учням потрібна допомога і нагадування вчителя. 45% першокласників за допомогою вчителя можуть складати прості речення за сюжетними малюнками, описувати предмети навколишньої дійсності своїми словами. Вивчені букви називають та показують 50% учнів класу.

Математика.

60% учнів класу знають основні кольори та геометричні фігури (квадрат, круг, трикутник). Поняття «більше-менше» сформовані у 20% учнів класу, іншим потрібна постійна допомога педагога. Вивчені цифри можуть назвати та показати всі учні класу, виконати дії з ними можуть 50% учнів за допомогою педагога.

Класовод Костюк Н.С.

1-Б клас

Всім учням класу необхідна допомога та емоційна підтримка вчителя. В класі є діти у яких тотальне порушення мовлення.

Українська мова

70% учнів класу засвоюють програму на достатньому рівні (пишуть самостійно у зошиті за шаблоном, дотримуються рядку). 20 % учням класу необхідна допомога та емоційна підтримка вчителя для виконання завдань. 10% учнів класу самостійно не працюють. Працюють лише при постійній допомозі вчителя. 50% учнів класу працюють за сюжетними картками.

Літературне читання

70% учнів класу зливають букви у склади, окремим учням потрібна допомога і нагадування вчителя. 30% першокласників за допомогою вчителя можуть складати прості речення за сюжетними малюнками, описувати предмети навколишньої дійсності своїми словами. Назвати та показати вивчені букви можуть 70% учні класу.

Математика

80% учнів класу знають основні кольори та геометричні фігури (квадрат, круг, трикутник). Поняття «більше-менше» сформовані у половини учнів класу, іншим потрібна допомога педагога. Вивчені цифри можуть назвати 70% учнів класу, виконувати арифметичні дії з ними можуть 50% учнів.

Класовод Зіміна С.І.

2 клас

Українська мова.

Половина учнів класу засвоїли програмовий матеріал, самостійно пишуть букви, усно складають прості речення з Букваря. 60% учнів – пишуть самостійно букви та слова. Всі учні класу самостійно можуть обводити букви по шаблону, в сітці зошита орієнтуються за допомогою вчителя.

Літературне читання.

Переважна більшість учнів класу читають поскладово по Букварю за програмою. 20 % учнів не зливають букви у склади, не читають, запам’ятали не всі букви.

Математика.

Порядкова лічба в межах 10 у всіх учнів.

70% учнів класу розв’язують приклади самостійно за допомогою допоміжного матеріалу, самостійно списують з дошки без помилок. 20% учнів самостійно не розв’язують приклади, цифри тільки обводять. 10 % - не пишуть, не рахують цифри, можуть обводити та показувати цифри, при цьому допускаючи помилки.

Всі учні класу потребують постійної уваги та допомоги з боку вчителя.

Класовод Конопляник М.В.

3 клас

Українська мова.

10 % учнів класу пишуть під диктант, списують з друкованого та рукописного тексту. Інші 90% учнів можуть списувати з друкованого тексту підручника, допускаючи помилки. Всі учні граматичні завдання виконують за допомогою вчителя.

Літературне читання.

10% учнів читають самостійно, але зміст прочитаного не розуміють. 20% учнів читають за допомогою вчителя, зміст прочитаного розуміють частково. 70 % учнів не читають, звернену мову розуміють.

Математика.

40% учнів самостійно рахують та розв’язують математичні задачі на конкретному матеріалі, допомогу вчителя використовують при завданнях з переходом через розряд в межах 20. Інші учні – не виконують математичні дії самостійно, не розуміють змісту завдань.

Здійснюючи моніторинг навчальних досягнень здобувачів освіти 4-10 класів особлива увага зверталась на навчальні досягнення учнів з основних предметів (українська мова, українська література, математика, трудове навчання), а також на предмети, які мають високу питому вагу (більше 30%) досягнень середнього рівня

В цілому по закладу освіти рівень знань учнів протягом І семестру поточного навчального року порівняно з минулим є стабільним, в 4 класі переважає середній рівень знань, у учнів 5-10 класів - достатній рівень, тобто учні отримують по 7-9 балів за свої знання, стабільно низького рівня знань не було.

/Files/images/IMG_20240208_144700.jpg

Рис. 1. Рівень знань здобувачів освіти 4-10 класів за І сем. 2022/2023 н.р та І сем. 2023/2024 н.р. , %

Якість знань здобувачів освіти 4-10 класів за предметами характеризується даними таблиці 1.

Таблиця 1

Якість знань здобувачів освіти 4-10 класів за предметами

за І семестр 2023-2024 н.р., %

Класи

Навчальні предмети

Класний

керівник

Укр.

мова

Укр.

літерат

Матем

Приро-дозн.

Геогра

фія

Історія

України

Інфор-матика

Труд.

навч.

4

37,5

50,0

37,5

87,5

-

-

-

87,5

Василишина Н.В.

5

71,4

57,1

71,4

85,7*

-

85,7

71,4

100

Мальчевська О.П.

6

40,0

40,0

40,0

70,0*

-

70,0

80,0

80,0

Баладинська О.В.

7

83,3

83,3

83,0

66,7

83,3

83,3

100

100

Салієва Т.Р.

8

66,6

66,7

44,4

77,8

77,8

88,9

88,9

88,9

Руденко Н.В.

9- А

88,8

88,8

77,8

88,8

77,8

100

88,8

100

Жук Т.Я

9-Б

100

87,5

75,0

75,0

75,0

87,5

100

100

Климчук С.М.

10

85,7

92,9

64,3

-

-

92,8**

92,9

100

Дзіядевич Л.Г

* В 5-6 класах – предмет «Пізнаємо природу»

** В 10 класі – предмет «Основи правознавства»

Класовод Василишина Н.В.

4 клас

5 клас

Класний керівник Мальчевська О.П.

6 клас

Класний керівник Баладинська О.В.

7клас

Класний керівник Салієва Т.Р.

8 клас

Класний керівник Руденко Н.В.

9-А клас

Класний керівник Жук Т.Я.

9-Б клас

Класний керівник Климчук С.М.

10 клас

Класний керівник Дзіядевич Л.Г.

Рівень знань з трудового навчання за класами

Отже, метою даного моніторингу була перевірка рівня знань, умінь і навичок учнів з ООП відповідно до програмових вимог, встановлення рівня навчальних досягнень учнів, а також об’єктивність їх оцінювання. Дослідження спрямоване на вдосконалення системи спеціальної освіти, і покращення ефективності роботи спеціального освітнього закладу.

Результати моніторингового дослідження проаналізовані, обговорені та розглянуті на засіданні при заступнику директора з НВР, засіданнях методичних об’єднань, виданий відповідний наказ, розроблені заходи щодо подальшого покращення якості навчання здобувачів освіти.

Рівень знань здобувачів освіти в І семестрі був стабільним й достатнім відповідно до вимог спеціального закладу освіти. Педагоги приділяли велику увагу проведенню навчального процесу, засвоєнню важких тем, застосовували спеціальні методики викладання, працювали індивідуально з учнями.

В ІІ семестрі необхідно продовжувати роботу щодо покращення якості освіти учнів з особливими потребами:

- зацікавлювати та мотивувати здобувачів освіти отримувати нові знання;

- регулярно виділяти час на ґрунтовніше вивчення навчальних тем, завдання з яких викликали в учнів труднощі;

- урізноманітнювати форми та методи контролю навчальної діяльності здобувачів освіти;

- ширше використовувати сучасні технічні засоби навчального призначення;

- застосовувати різні види контрольного оцінювання знань, умінь та навичок учнів;

- розробляти індивідуальні плани корекційної роботи для учнів, які мають низький рівень знань;

- на уроках приділяти більшу увагу формуванню в учнів навичок самостійної роботи, а також роботи з текстом, картками, таблицями тощо.

Кiлькiсть переглядiв: 191

Коментарi

Новини

Опитування

Хто відвідував наш сайт?

Календар

Попередня Квітень 2024 Наступна
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930